OSTALO

OPERACIJA KRAJNIKA II deo - postoperativni tok

9:37 AM

Nastavljam gde sam stala, nadovezujem se na priču - PRVI DEO.

Kad je zahvat završen, još u operacionoj sali su me probudili iz anestezije da se uvere da je sve prošlo kako treba. Savršeno se sećam tog trenutka, uopšte nisam osećala bol, nisam bila uplašena, bila sam skoroz ravnodušna i pokušala sam da odgovorim na pitanje da li sam dobro, ali samo su se usne pomerale. Glasa nije bilo.

Na putu do sobe počeli su strašni bolovi, anestezija me je potpuno pustila i postala sam svesna svog stanja. Što iz straha, što od bolova - mlatila sam rukama oko sebe i gurala sestre i doktore. Za mene je ovo bilo veoma strašno iskustvo. Istina, jesam razmažena, ali toliki bol je za mene bio nepoznanica.

Ponovo su dolazile iste one sestre i molile su me da zaspim. Sećam se da sam tad pomislila da primaju platu samo da uspavljuju pacijente. Mama ih je zamolila da dobijem sedativ i uz pristanak doktorke sam mirno zaspala.

Kad sam se probudila bila sam žedna kao da nikad u životu. Ali, NARAVNO, dobila sam neki grozan-hladan-bolnički čaj, uz uputstvo da ga moram piti što češće. Hrana je i dalje bila strogo zabranjena. A i nije mi bilo do jela.

S majkom nisam provela tolliko vremena nasamo još od kad sam joj bila u stomaku. Tata je dolazio posle posla i ostajao do kasno uveče. 

*nije ovako bilo :D

Kad sam se probudila iz sedativom-danog sna, mama je ležala u krevetu do mene. Bila sam žedna. Osećala sam se tako nemoćno što nisam mogla da je dozovem. Bila je predaleko da je dodirem, a nisam imala glasa da je zovnem. Ceo taj dan sam prespavala, kao i pola sledećeg. Sati su sporo prolazili. Često sam se budila.


Osećaj u ustima je bio grozan, bolovi svakim danom sve veći... do trenutka kad više nisam mogla da podnesem i tad sam počela da dobijam malene doze nečega protiv bolova. Kad god je bolelo, zovnem sestru, ona mi da injekciju i bolovi se smanje. 

Kašljala sam i kijala KAO LUDA! Mislim da sve ukupno u životu nisam kinula toliko puta nego dok sam se oporavljala od operacije krajnika. Prilikom kijanja osećaj je kao da mi neko zabija 5 noževa u vrat sa različitih strana, a kad kašljem samo tri. Prelepo, zar ne? 

Drugi dan posle operacije mogla sam da pijem malo vode, a uveli su mi i sve druge hladnije napitke. Čaj je ostao prioritet. Koliko sam ga mrzela na početku, toliko mi je svaki sat bilo sve bolje i bolje kad bih ga pila. Naterala sam sebe da ga pijem i nekako sam ga zavolela. Čokoladno mleko i Imlekov milk shake su bili moji January favorites


Jedno jutro, sestra je ušetala u moju sobu i zamolila me da pođem za njom u ambulantu. Sela sam na stolicu i videla nepoznatog čoveka. Doktora. Sa lampom na čelu. Zamolio me je da otvorim usta koliko mogu, tako sam i uradila. U tom trenutku, sa obe strane gde se spajaju gornja i donja usna, koža je pukla i osetila sam bol. Usne su mi konstantno bile suve pošto vodu nisam pila uopšte, a čaj sam maksimalno izbegavala. Dok sam razmišljala da li je iz rana na usnama krenula da teče krv, uhvatila sam sebe kako vrištim. Doktor sa lampom mi je izvadio nešto što je stajalo na mestu krajnika, verovatno neka gaza ili šta već. Uralala sam toliko da su tri sestre dotrčale u roku od 10 sekundi. Opet su krenule priče MATORA DEVOJKA, A PLAČE. Bilo mi je muka od svega i povraćalo mi se. I bila sam žedna.

Trećeg dana u grlu su počele da mi se stvaraju kuglice od krvi i sekreta iz nosa, koje sam morala da ispljunem. To su definitivno najneprijatniji momenti u celom procesu operacije krajnika. Ne znam da li se to desilo samo meni, ili se dešava svima - ali bilo je grozno.

Četiri dana sam pila taj odvratni čaj i sanjala otpusnu listu, a onda su se snovi ostvarili.

Kad sam došla kući počela sam da se osećam mnogo bolje i sve više sam pila domaću verziju bolničkog čaja. Posle sedmog dana počela sam da pijem hladnu supicu, a onda i malo zagrejan sladoled, ohlađeni pire, mlevenu plazmu potopljenu u hladno mleko, a zatim i pasirano povrće... 


VEOMA JE VAŽNO DA NE JEDETE NIŠTA ŠTO NIJE TEČNO ILI KAŠASTO PRVIH 10 DANA! NA TAJ NAČIN MOŽETE DA OŠTETITE KONCE KOJI ZATVARAJU VAŠE RANE I SEBE ĆETE IZLOŽITI STRAŠNIM BOLOVIMA! NE SMETE DA JEDETE TOPLO, VRUĆE I MLAKO, SAMO HLADNO - ALI NE I LEDENO!!! SLADOLED IZ ZAMRZIVAČA JE ZABRANJEN!

Posle tih 10 dana sam osećala veliku želju za zabranjenim, bila sam malaksala, gladna i iscrpljena. Dobila sam preglupu ideju da stavim pršutu u blender i da je pojedem. Mislim da mi je to jedna od najlupljih odluka ikad. Pojela sam to nekako, ali posle me je bolelo i bolelo i bolelooo... Toliko da smo zvali hitnu pomoć da dobijem lek protiv bolova. Budite oprezni sa hranom! Svaki pogrešan potez boli!

Potpuno sam se oporavila tek nakon dva meseca. Sve do tad sam tokom jela osećala blag bol u grlu. Od 18.januara 2013. do sad, 24.januara 2014. ni jedan jedini dan nisam bila bolesna. 


I da, moj predlog je da uradite ovo što pre ako možete. Ja baš i nisam dobar primer, ali bolje je da se ovakvih stvari u životu ne sećate. Nešto je bolje proći kao klinac, bezbolnije i lakše. Tri angine u grlu za godinu dana su vam alarm za operaciju krajnika! Meni je ovo promenilo život na bolje.

You Might Also Like

13 comments

  1. Ali pršut u blender ahahahaha :) ona so ti sve nagrizla pa jaoooo...
    Matora devojka a kuka, ček dok vidiš moje postove o operaciji slepog creva i carskom rezu (pravo da ti kažem čekam i drugi porođaj da prođe, pa ću sve zajedno da objavim)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, roditelji kad su čuli nisu verovali šta sam uradila :D Ali pršuta mi je omiljena hrana <3
      Ovaj prvi post - nadam se da mi nikad neće zatrebati, a što se tiče drugog - ne još bar 10 godina :D ali svakako jedva čekam da objaviš da pročitam, obožavam da čitam razna iskustva... mora se na sve biti spreman :D
      P.S. Hvala što si izdvojila vreme i pročitala kilometarski tekst <3

      Delete
    2. Pročitala oba, al samo sam ovaj komentarisala ;)
      Pa kad me zeza Blogger za mobilni, ne zeza me Bloglovin' :D

      Delete
  2. Odlicno da se sve zavrsilo kako treba, lepo sto si podelila svoje iskustvo. Znam dosta ljudi koji bi trebali da operisu krajnike, ali odlazu to iz straha.
    Ja sam operisala krajnike sa 6 godina, sva tri, i mislim da je to bila jedna od pametnijih odluka mojih roditelja. Moje stanje pre operacije je bilo zastrasujuce. Nocu sam ostajala bez vazduha i gusila se u snu, nisam jela, stalno sam bila bolesna. Mrsava i pistavog glasa. Operisali su me pod totalnom anestezijom, i ne secam se nicega osim maglovitog ulaska u salu. Ali su zato ostala deca imala traume i cimanja u snu koja su me vise plasila nego sama operacija.
    Ono sto je kod mene poslo po zlu je to sto su mi dali prejaku anesteziju, i nisu mogli da me probude neko vreme, tako da sam gutala krv umesto da je pljujem. Ali dobro je proslo, ako izuzmemo cinjenicu da ce biti vrlo rizicno i komplikovano ako ne daj Boze moram da primam anesteziju.
    U svakom slucaju, posle operacije sam se dosta bolje osecala. brlo brzo se oporavila, porasla i bila jedna od naprednije dece u svojoj genereacijo I sto je najbitnije, skoro pa nikad bolesna. I dan danas, moje prehlade su smesne, i traju vrlo kratko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znači nisam jedina koja je odlagala dok je moglo? :)
      Hvala što si i ti podelila svoje iskustvo u komentaru i što si sve ovo pročitala <3
      Baš sam se naježila kad sam pročitala ovo 'Mrsava i pistavog glasa' , pametno je što si to obavila kao klinka. Znam da anesteziolog često ima problem da decu male kilaze izvede iz totalne anestezije, o tome se baš pričalo dok sam ležala u bolnici. Sve mlade mame su se opredelile za lokalnu i ta deca su se mnogo pre mene oporavila i nakon dan su dobijala otpusnu listu.
      Važno je nam je bolje, sve ovo što smo napisale je mala žrtva za život bez gnojnih angina i prehlada :))

      Delete
    2. E baš zbog te anestezije sam rešila da pišem post o slepom crevu i carskom rezu! Ma zeznuto je i odraslog čoveka probuditi a ne dete (mojoj svekrvi su izbili zub, jer je samo bol mogao da je probudi)

      Delete
  3. ja sam 08.01.2015. izvadio sva 3 krajnika danas mi je 6 dan od operacije . Juce sam izasao iz bolnice . Boli me strasno pijem 3 puta dnevno za bolove ,ali to traje 2-3 sata posle to popusti . Sta da radim? Kako da sprecim bol( koji je najveci nocu po 3-4 puta ustajem zbog bolova ) ? Vi ste iskusni pomozite! Nisam rekao da me strasno boli kad jedem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma jednostavno mora da prođe, nema tu neke čarobne formule.. Trudi se da piješ što više hladnog čaja, čak 3-4 litra dnevno. To će sigurno pomoći da se otkloni osećaj neprijatnosti i da se bol smanji. Što se tiče hrane, smanji na minimum, najbolje bi bilo da budeš samo na čaju prve dve nedelje. Hranom samo dodatno iritiraš ranu..

      Delete
  4. U utorak sam operisala krajnike i juce sam izasla iz bolnice. Imam 15 godina. Strasno me boli, jedva izdrzim. Dok sam bila u bolnici davali su mi inekcije i malo mi je pomagalo. Sada pijem sirup ali nista mi ne pomaze. Meni su rekli da jedem sladoled iz zamrzivaca i pijem puno coca colu. Negdje sam procitala da ne smijem previse ledeno a u bolnici su mi rekli da smijem. Pa sad ne znam kako da uradim.
    Nikada prije nisam bila operisana. Ovo je uzasno. Mislila sam da ce boliti kao upala grla ali ovo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah mislim da je ovo neka šala, pa se neću upuštati u diskusiju :D Kakva Coca cola na operisane krajnike..

      Delete
  5. Koliko ti je traja period oporavka, tj posle koliko si mogla da ides u skolu, mozda da treniras?

    ReplyDelete
  6. Koliko je traja period oporavka, tj posle koliko si mogla da ides u skolu, mozda da treniras?

    ReplyDelete

Hvala na pažnji! Ako želiš da budeš u toku sa dešavanjima na blogu, lajkuj Le prettiness i na Facebook-u.

SUBSCRIBE

Like us on Facebook